Online diensten
Zoals al eerder genoemd, zijn de bedrijven die direct bezig zijn met Corona en de preventie van het oplopen van het virus aan het groeien. In deze sector zal dan ook logischerwijs meer vraag zijn naar werknemers. Naast de bedrijven die direct betrokken zijn bij de bestrijding van het virus, profiteert ook een groot aandeel van de groeiende bedrijven indirect van Corona. Aangezien de mensen veel thuis zijn, heeft een aantal bedrijven hier mooi op kunnen inspelen. Veel bedrijven die online diensten en producten aanbieden zien een forse stijging. Denk aan online entertainment zoals Netflix en Blizzard, maar ook online educatieve platformen als Squla en videobelbedrijven als Zoom. Deze bedrijven bestaan al langere tijd, maar sommigen zien het gebruik van hun product of dienst explosief toenemen, wat terug is te zien in de beurswaarde.
Post en koerier sector
Een ander goed voorbeeld vormen de maaltijdbezorgers, zoals Thuisbezorgd. Zeker in deze tijden, waarbij de horeca gesloten is, biedt eten bestellen een goed alternatief. Naast thuis je maaltijden laten bezorgen is het natuurlijk ook mogelijk allerlei andere soorten producten thuis te laten bezorgen. De non-food webshops zien namelijk ook een forse stijging in de omzet - tot wel 70 procent! De post- en koeriersector ziet dit dan ook terug in de vele bezorgingen: het volume pakketten ligt meer dan twee keer zo hoog als normaal. Ook postbezorger PostNL merkt dit. PostNL, die de afgelopen jaren nog een daling van de beurswaarde zag, ziet sinds maart een flinke stijging terug. Daarnaast komen de feestdagen er ook aan en zijn de verwachtingen dat de groei nog verder en harder zal toenemen.