Flourish Your Future: Marketing Edition

13 december 2021 door Laura ten Hagen - Integrand Tilburg

Afgelopen vrijdag was het weer tijd voor een Integrand evenement: Flourish Your Future: marketing edition! Esmée Teeuw en Marieke Hochstenbach (Integrand Tilburg) hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt om een mooi evenement neer te zetten. Ze willen studenten, die geïnteresseerd zijn in marketing, kennis laten maken met het bedrijfsleven. Speeddate rondes werden georganiseerd met aan de ene kant van de tafel studenten en aan de andere kant alumni of marketing werknemers van bedrijven/marketing bedrijven. Benieuwd hoe de voorbereidingen waren gegaan en wat het evenement precies inhoudt? Je leest het hier!

Klik hier voor meer interessante carrière evenementen

De voorbereiding

Flourish Your Future is niet een totaal nieuw concept. Vorig jaar organiseerde Integrand Tilburg al Flourish Your Future: Rechten editie. Dat vond toen online plaats in verband met Corona, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was zo’n groot succes dat ze het dit jaar weer hebben opgepakt. Deze keer met een iets andere insteek: niet speciaal voor de rechtenstudenten, maar voor studenten die interesse hebben in marketing! De studenten konden zo kennismaken met verschillende richtingen van marketing en een wat beter beeld krijgen van alle mogelijkheden binnen de marketingwereld. Nadat het nieuwe concept bedacht en uitgewerkt was, kon de rest geregeld worden. Door de vernieuwde coronamaatregelen werd het evenement weer van offline naar online verplaatst, maar daar hadden de organisatoren iets op bedacht. 

 

Het evenement 

Een online omgeving met tafels was de oplossing! Maar voordat we aan tafels aan konden schuiven, hielden Esmée en Marieke een kort welkomstwoord. Daarna was het podium voor het bekende bedrijf Mars, dat een interactief praatje had voorbereid over de geschiedenis en leuke feitjes over het merk. Na de openingspraatjes kon het speeddaten beginnen! Aan elke tafel zat een werknemer of alumnus van Tilburg University, en de studenten hadden van tevoren een schema ontvangen waarin stond bij wie ze wanneer konden aanschuiven. De professionals stonden te springen om de studenten alle ins en outs van hun bedrijf te vertellen. De gesprekken waren erg gezellig en informeel. De studenten zaten in groepjes bij elkaar aan de tafels, dus het gesprek viel eigenlijk nooit stil. Soms zorgde het er zelfs voor dat je net te lang bleef hangen, omdat het zo’n interessant gesprek was. De bedrijven met wie je een babbeltje kon maken waren kleinere bedrijven, maar ook wat grotere bedrijven. Zo zag je duidelijk het verschil en kon je goed zien wat bij je past.

Lees hier het vorige Intekrant artikel

De speeddates waren erg verschillend. De stagiaires van Mars vertelden, uit eigen ervaring als student, dat ze in een divers team werken en dat ze al veel verantwoordelijkheden krijgen. De werkneemster van RVS Marketing was erg enthousiast en bracht dat goed over aan de studenten. Ze had een goed verhaal over groei marketeer. LiveWall Events vertelden dat ze met grote namen samenwerken, zoals Spotify, Coca Cola, Efteling en ga zo maar door. Ze creëren voor elk bedrijf een eigen marketingcampagne; zo hebben ze voor Dumpert een vernieuwde app gemaakt en voor McDonald's verschillende online games gecreëerd. Bij Stars of the Net loop je als stagiair mee met een werknemer, zodat je eerst kan kijken en dan zelf in de praktijk kan toepassen. 

Dit was een handvol verhalen van de speeddates. Aan andere tafels zaten onder andere KPN, ABN AMRO, het Rode Kruis en PauwR. 

 

Tot slot 

Ondanks dat de setting net anders was dan gedacht en het allemaal nog even wennen was zo online, was het evenement erg geslaagd! We willen de bedrijven bedanken voor hun tijd en interessante verhalen. Ook de studenten die deelnamen, bedankt! Jullie hadden erg goede vragen gesteld en hopelijk zijn jullie iets wijzer geworden in de wereld van marketing. Hopelijk tot het volgende Flourish Your Future evenement!