FrieslandCampina
Experiences
Jelle
|
06-09-2019
De stage was interessant dankzij complexe vraagstukken hier en daar. Daarnaast
heb ik kansen gekregen om presentaties te verzorgen en mee te gaan naar een
Duitse partner.
Ik vermoed dat de dairy industry niet uitdagend genoeg is voor mij. Een corporate
culture sprak me daarentegen wel aan!
Naomi Klaver
|
04-03-2019
Ik heb een ontzettend leerzame 6 maanden mee mogen lopen in een dynamiek,
transparant & leuk team binnen Foodservice. Omdat Lattiz als product pas vanaf
2015 op de markt is, hebben de dingen die je creëert veel impact op de korte termijn
en zie je hier heel snel resultaat van terug. Sinds 2019 zijn er een aantal nieuwe
projecten binnen marketing en ik heb daar ‘voor de eerste keer’ aan mogen
bijdragen. Dit is ontzettend gaaf!! Daarnaast vind ik dat ze je binnen dit team nóóit
als ‘minder’ behandelen omdat je stagiaire bent. Je wordt overal in betrokken en
krijgt echt de kans om de dingen te leren die jíj wilt leren. En dat vind ik heel leuk,
dan voel je je ook meer thuis in zo’n team. Ik heb namelijk wel eens verhalen
gehoord dat het heel anders ging
Emmeline
|
01-05-2018
Een onwijs leerzame stage waar ik ben meegenomen in alles wat er gedaan werd.
Hierdoor heb ik echt goed mee kunnen kijken in de wereld van marketing. Ik heb
super veel leuke dingen mogen doen en ik kijk er met heel veel plezier op terug.
Leonie
|
20-07-2017
Mijn stage bij FrieslandCampina was erg divers. Binnen Campina was ik mede verantwoordelijk voor de organisatie van de Campina Open Boerderijdagen, een landelijk evenement. Daarnaast had ik een ondersteunende rol in de marketing van Campina vla en pap. Tijdens mijn stage had ik een geheel eigen takenpakket en was er een wekelijkse update met mijn begeleider om lopende zaken te bespreken. Tussendoor kon ik alles vragen, er is een goede één op één begeleiding. Het werk voerde ik vaak zelfstandig uit en er was dan ook veel ruimte voor eigen input. Je telt echt mee binnen het bedrijf en je mening wordt gewaardeerd en mee genomen. Het is wel hard werken, aangepast op h\oe veel je aan kunt. Soms is er met deadlines een hoge tijdsdruk, waardoor je een wat stressvollere periode hebt. Gelukkig is dit altijd tijdelijk en is er normaal voldoende tijd om gezellig met collega’s een praatje te maken. De sfeer is erg informeel. Tot slot, je krijgt altijd feedback en/of waardering voor je uitgevoerde werk.
Joris
|
10-07-2017
- Tijdens mijn stage bij frieslandcampina zat ik in het oerhollandse kaas en boter team. De grootste merken van het kaas & boter team zijn natuurlijk de campina botergoud en Milner kaas. Tijdens mijn stage was ik voornamelijk bezig met catergory development. Vraagstukken waren hoe maken wij de markt bewust dat 30+ kaas gezonder is dan 48+ kazen. Hoe zorgen we dat mensen voor Milner kiezen ipv. Bijvoorbeeld de smerige Beemster en hoe gaan wij om met de sterke concurrentie van de opkomende huismerken in zowel het segment kaas als boter.
Ronald
|
06-02-2017
Mijn tijd bij Frieslandcampina was leerzaam en erg leuk. Het is een ideale stage om met alle vlakken van het marketing vak in aanraking te komen. Daarnaast heerst er een gezellig sfeer en leer je een heleboel mensen kennen met ieder zijn of haar eigen expertise.
Max
|
30-01-2017
Sowieso een heel fijn bedrijf, heel open en warm. Iedereen weet dat je er tijdelijk zit maar je bent geen opvul materiaal. Je voelt je heel erg betrokken en gewaardeerd. Als ik een idee had of mijn mening wilde geven werd er serieus mee omgesprongen. Ze weten van zichzelf dat ze bevooroordeeld zijn doordat ze weinig externe visies voorgeschoteld krijgen:hierin speelde stagiairs een belangrijke rol
Carine
|
30-01-2017
De stage bij FrieslandCampina was erg leuk en leerzaam. Ik ben gelijk in een gezellig team terecht gekomen waar er een goede afwisseling was tussen werk en gezelligheid. Samen met mijn stagebegeleider heb ik doelen vastgesteld die ik wilde behalen tijdens de stage periode, en samen hebben wij deze zo concreet mogelijk geprobeerd te verwezenlijken. Ik kreeg veel verantwoordelijkheid en afwisselende opdrachten waardoor ik in korte tijd veel heb geleerd. Tijdens de stage wordt wel verwacht dat je je voor de volle 100% inzet, je draait mee als een volwaardige collega. Als je van aanpakken en samenwerken houdt, dan is deze stage echt iets voor jou!
Dennis
|
16-01-2017
Het is was een erg leuke stage. Je leert inhoudelijk erg veel op het gebied van
marketing en het merk Campina zelf. Jazeker! Veel leuke collega’s die allemaal super sociaal en vriendelijk zijn. Er hangt
een goede werksfeer op de werkvloer en je dagelijkse bezigheden zijn leuk en
interessant.
10-08-2016
In het begin erg prettig om praktisch bezig te zijn. Veel geleerd, met name hoe het bij grote bedrijven ‘achter de schermen’ werkt. Naarmate de stage vorderde iets minder uitdaging, omdat je dan de meeste dingen onder de knie hebt en minder leert. Daarnaast was mijn begeleider op het einde erg druk, waardoor ze minder tijd had om me kwalitatief goed te begeleiden.
02-08-2016
Ik heb het enorm naar mijn zin gehad bij FrieslandCampina en de tijd is echt voorbij gevlogen. Veel verantwoordelijkheid gekregen en bij het gehele proces van onder andere de zomercampagne betrokken (van de briefing richting het creatieve bureau tot de uiteindelijke verkoopcijfers). Maar ook de strategische elementen zoals het vormen van doelen en het monitoren van de cijfers. Verder een hele open cultuur zodat je de gelegenheid krijgt om op elk vakgebied een kijkje in de keuken te nemen en veel kennis op te doen.
De loopbaan van Adriaan Man
Adriaan Man
|
11-07-2016
Voor transfer naar NL, werkte ik bijna drieënhalf jaar bij de werkmaatschappij in Roemenië als marketeer voor de lokale merken MILLI, Napolact en OKE. Ik wilde altijd al in het buitenland werken en verantwoordelijk zijn voor regionale en mondiale merken, andere culturen leren kennen en producten verkopen aan klanten van verschillende nationaliteiten. Dat was al zo vóór ik bij FrieslandCampina in dienst kwam. Deze wens werd nog sterker toen ik mee ging doen aan het Academic Potential-programma, waardoor ik in contact kwam en ervaringen kon uitwisselen met collega’s uit Nederland en bij andere werkmaatschappijen van FrieslandCampina en een betere indruk kreeg van hoe het zou zijn om internationale ervaring op te doen. Nadat ik had gesproken met het lokale management team, Global HR en Talent Management kwam er een functie vrij binnen het team Cheese Category en kreeg ik de kans om aan deze nieuwe uitdaging te beginnen.
De loopbaan van Van Tran
Van Tran
|
11-07-2016
Ik ben vele jaren geleden begonnen bij FrieslandCampina als marketeer voor DubbelFrisss en later voor Friesche Vlag. Een van de redenen om destijds voor deze organisatie te kiezen, was de aanwezigheid van een sterk merkportfolio in Zuidoost-Azië. Toen de kans voorbij kwam om voor een periode in Vietnam te werken, was de beslissing dan ook snel gemaakt. We vertrokken in 2008 uit Nederland met het idee dat het een driejarig avontuur zou worden, zowel professioneel als privé.
Maar intussen duurt het avontuur nu toch al 6,5 jaar. Na Vietnam hebben we in Maleisië gewerkt en zijn we onlangs naar Singapore verhuisd. Na al deze jaren ervaren we het wonen en werken in een ander land nog steeds als een verrijking! Het is geweldig om nieuwe culturen te leren kennen, nieuwe mensen te ontmoeten en jezelf te blijven ontwikkelen om elke keer weer effectief te kunnen zijn in een andere zakelijke cultuur.
Maar intussen duurt het avontuur nu toch al 6,5 jaar. Na Vietnam hebben we in Maleisië gewerkt en zijn we onlangs naar Singapore verhuisd. Na al deze jaren ervaren we het wonen en werken in een ander land nog steeds als een verrijking! Het is geweldig om nieuwe culturen te leren kennen, nieuwe mensen te ontmoeten en jezelf te blijven ontwikkelen om elke keer weer effectief te kunnen zijn in een andere zakelijke cultuur.
03-03-2016
Acht maanden heb ik een heel leuke tijd gehad bij FrieslandCampina. In het begin wordt je een beetje in het diepe gegooid, maar je weet dat je altijd mag vragen als je er niet uitkomt. Op deze manier leer je denk ik het snelst. Foodservice is best wel wat anders dan retail, over dit verschil had ik niet eerder echt nagedacht. Verder was het interessant om te zien hoe functies verschoven en hoe precies de structuur van de teams in elkaar zit (en kan veranderen door een nieuwe filosofie). Ik heb echt een heel leuke tijd gehad bij FrieslandCampina: hard werken, maar ook leuke feestjes ?
03-03-2016
Ik heb aangegeven m niet op de website te plaatsen, omdat mijn antwoorden misschien ook wat gevormd zijn doordat ik dus heb gemerkt dat ik niet heel enthousiast ben over een functie in consumenten marketing in algemeen. Maar is verder wel zeker een goede stage